Ajankohtaista alasivun pääkuva

Sisältöjulkaisija

angle-left Joensuun Veden asiakastyytyväisyys korkealla

Asiakastyytyväisyys korkealla

Joensuun Vesi toteutti kevään aikana yhteistyössä Innolinkin kanssa asiakastyytyväisyyskyselyn, jolla selvitettiin Joensuun Veden kuluttaja-, yritys- ja isännöitsijäasiakkaiden, Joensuun kaupunginvaltuutettujen sekä Joensuussa opiskelevien kansainvälisten opiskelijoiden näkemyksiä Joensuun vedenlaadusta, vesilaitoksen toiminnasta ja palveluista.  Tutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluina sekä sähköisenä ja paneelitiedonkeruuna maalis-huhtikuussa 2019 ja siihen vastasi 649 vesilaitoksen asiakasta.
Edellisvuoden tapaan vstauksista kolmena tärkeimpänä tekijänä esille nousivat veden hajuttomuus, kirkkaus sekä hyvänmakuisuus. Vastaajista 87 % on täysin tai jokseenkin samaa mieltä, että vedenlaatu kokonaisuutena on Joensuussa maailman parasta. Kansainvälisistä opiskelijoista 79 % koki Joensuun veden olevan parempaa kuin muualla.

  • Olemme iloisia saamastamme positiivisesta palautteesta. Kehittämisen kohteeksi nousi esiin jätevedenpuhdistamon hajuttomuus. Asia on tunnistettu ja siksi rakennamme Kontiosuolle uutta kesällä 2019 valmistuvaa lietteenkäsittelykenttää kehittämissuunnitelmamme mukaisesti. Viestinnällisiin toiveisiin pyrimme vastaamaan lähitulevaisuudessa ja viestintäsuunnitelma on parhaillaan tekeillä.

         Tuloksissa peräänkuulutettiin myös ympäristövastuullisuutta. Koemme asian erittäin tärkeäksi ja siksi olemmekin laatimassa omaa ympäristöohjelmaamme sekä tavoitteenamme on sitoutua tähän ilmastokumppanuuden kautta.

Joensuun Veden johtaja Juha Lemmetyinen kiittää vastaajia arvokkaasta palautteesta.


Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloskooste 

Lähikuva käsistä kirjoittamassa näppäimistöllä